fredag den 18. november 2011

Fredags Fristeren - Kunsten

Denne fredag vil jeg servere et udpluk af fotos fra Kunsten i Aalborg. Et kunstmuseum med moderne kunst, der er værd at kigge nærmere på.
Lige nu kører der, ud over den faste udstilling; "Hvaltegn og dyrespor" af Pernille Kløvedal Helweg, "Luksussyner" af Lars Nørgård og den meget omtalte "Grimt eller smukt" med undertemaerne - Aggressivt, Tarveligt, Klamt, Karikeret, Sløset og Før & Nu.
 Museet set fra haven
 Museets hall
Bænken midt i billedet (hvid) køre afsted med en, hvis man sætter sig på den :-)
____________________________________________________________________________________


 Kan I genkende dyrenes aftryk?
 ___________________________________________________________________________________



 Michael Kvium - der er en del af hans billeder på udstilligen
_____________________________________________________________________________________
Ude i museets have er der forskellig kunst
 Labyrint

 Water pavillion af Jeppe Hein
Den er ret sjov (specielt til børn og barnlige:-). Læs beskrivelsen her nedenfor.
Om værket"Værket er en programmeret vandpavillon med mure dannet af vandstråler, som springer op af dyser i jorden. Vandmurene stiger og falder vilkårligt og danner forskellige former af rum, som skifter hvert tiende sekund. Når man står i skulpturen, vil man derfor befinde sig i eller uden for de forskelligt formede rum, uden at man selv har mulighed for at bestemme, om man er inde eller udenfor."

Jeg synes museet er en god oplevelse og hvis man har børn med, er der skiftende temaer i børneværkstedet, som de kan være med til. Det er bestemt ikke alt på museet der er flot, smukt eller inspirerende - faktisk er der rigtig meget bisart og grimt. Men forhåbentligt er der noget for enhver smag. Pris V: 60kr. B: 0kr.
Læs mere på Kunstens hjemmeside her.

Jeg håber, du er blevet fristet
 Kunstneriske hilsner
Skt.Helena

4 kommentarer:

  1. Der er virkelig meget mærkelig kunst verden over - men det er vel det der samtidig gør det fascinerende og gør en nysgerrig, vred, undrende, glad osv. osv. Tak for deleren og happy fredag :-)

    SvarSlet
  2. @Bettina H:
    Det har du helt ret i. Nogen gange undre man sig over hvad der bliver kaldt kunst..
    Også en god fredag til dig :-) Er baren åben i dag? ;-)

    SvarSlet
  3. Det ser lige ud til at være et sted for mig.
    Elsker Kviums værker, og meget af det, du viser her ser spændende og smukt ud. Pernille helwegs pink billede kunne godt få en plads hos mig, men Wilhelm freddies vil jeg helst studere på et museum. Jo jeg kan stadig lade mig provokere af ham.
    Vandpavillonen er sjov - men bliver man ikke drivende våd ?

    SvarSlet
  4. @Frøskuffen:
    Jeg synes også det var en god oplevelse, selv om jeg ikke ku' li' alt hvad jeg så..
    Nej nej - ikke hvis man finder systemet i vandkunsten - så kan man sagtens nå ind til midten og lidt efter komme ud igen - vel at mærke uden at blive våd :-)
    Desværre er der ingen planter i museets have - ud over træer.

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...