onsdag den 29. februar 2012

Hvad er det første du tænker på, når du ser denne blækklat?


 Dette spørgsmål bliver stillet af psykologer i den såkaldte "Rorschach's blækklattest". Her skal patienten så fortælle hvad det første er man tænker på, når man ser billedet. Psykologen kan på den måde patienten svarer på - finde ud af en masse ting.
De fleste læsere af denne blog er haveentusiaster, så jeg kan næsten på forhånd høre de forskellige forslag - der alle vil have noget med haven at gøre.. Har jeg ret? ;-)

Hvis jeg viser et nærbillede af "Blækklatten" som her
 Vil I hurtigt opdage, at der er tale om frø fra en valmue.

Jeg har nemlig været så heldig at modtage nogle frø til mit nye staudebed fra to søde bloggere.
Tak for det LiseLotte og Nina!
Jeg åbenede den brune frøpose i dag, for jeg synes den var ret tung - og der var i hundredevis af frø indeni af "Claus Dalby" valmuen.
Hvor jeg glæder mig til at så den - og ikke midst til at se den blomstre :-)

De andre frøposer indeholder Solhat i to farver.

Heldige hilsner
Skt.Helena

9 kommentarer:

  1. Veldig koselig det!
    Vet du at du kan bruke valmue frø til kakelagging også?
    Godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg helt sikkert bruge nogen til, når jeg til næste år - forhåbentlig - kan høste mine egne valmuefrø :-)

      Slet
  2. Du spørger om første tanke; Fingerfilandendron, tror jeg den hedder. Min mor har/havde den.

    SvarSlet
    Svar
    1. What??!! Aner ikke hvad det er Lotte :-) - en type rhododendron??

      Slet
    2. En kæmpeplante fra regnskoven, som min mor også havde i min barndom.

      Slet
  3. Jeg gættede på en stor portion valmuefrø. Hvad har jeg så vundet? :-D
    Jeg kan godt forstå at du glæder dig til det blomsterflor.

    SvarSlet
    Svar
    1. OK! - Du er mere skrap end jeg havde regnet med :-) Du har vundet...... hmm... en pose valmuefrø fra mine valmuer til efteråret :-)

      Slet
  4. Hmm jeg tænkte at det da aldrig har været en blækklat...

    Held og lykke med alle frøene :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe hee .. Det er åbenbart kun mig selv, der synes at det godt kunne minde lidt om de der blæk-klat-tests psykologerne bruger, når de skal afsløre vores inderste tanker.. :-)
      Tak for det!

      Slet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...