fredag den 1. marts 2013

Til French breakfast med Pink boy og Empress of India

Det er vældig fint selskab, jeg er kommet i :-)

Men jeg har såmænd bare shoppet lidt forskellige frø fra Frøbutikken. Det er første gang, jeg har købt frø her - men bestemt ikke sidste.


En pink pakke ankommer med posten (billede til højre)
Og indeni er der denne fine pakke med kort og fugle
Pakken indeholder alle de frø jeg bestilte dagen før + en lille ekstra gave :-)
 Frøposerne har en rigtig fin indpakning med små akvarelmalerier udenpå. På bagsiden står derudførlig  tekst og gode råd ang. såtidspunkt, udplantning og særlige ting man skal være opmærksom på mm.

 En lille hilsen i bunden af følgesedlen :-) Skønt at man tager sig tid til det.
 
Her er før omtalte Pink boy, som jeg vil så imellem rækkerne i køkkenhaven i år. Og ikke mindst Empress of India - en sjov (?) rød blomsterkarse, der skal holde lusene væk fra drivhuset. 
French Breakfast er en oval radise fra 1865.

Har nogen før hørt om Aspargessalat? 
Jeg havde ikke. Det lyder som en helt utrolig plante at have i sin køkkenhave - så den glæder jeg mig til at afprøve.
(Desværre vil billedet ikke vende den vej jeg gerne vil det skal vende :-(  så derfor står teksten på siden..)

Ha' en dejlig weekend i haven - eller hvor du nu tilbringer den. Jeg har i hvert fald tænkt mig, at få jord under neglene, da jeg skal ha' såes nogle af alle disse små frø.

Hilsner fra Kejserinden af Indien
og Skt. Helena :-)

9 kommentarer:

  1. Sikke en lækker pakke! Jeg elsker sådan en service! Held og lykke med alle de små frø :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super god service - DET ka' vi li' ;-)

      Slet
  2. Dejlig pakke at få :)

    Jeg ved ikke lige, hvor meget jeg får sået i denne weekend...men jeg skal i hvert fald KØBE frø...og hvad jeg nu ellers finder af interessante ting på den tidligere omtalte havemesse (Dog med begrænsninger, økonomisk, nu hvor jeg har fået lockoutvarsel af KL...)

    Hav en god weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh ja - den omtalte havemesse. Gad godt være lidt tættere på hovedstaden nogen gange..

      Også god weekend til dig!

      Slet
  3. Nydelig pakke og en dejlig weekend at se frem til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! - Er det ikke herligt?! Kunne nu godt bruge lidt solskin, så jeg kunne stå i drivhuset med jord, frø og vand..

      Slet
  4. Frøbutikken har kun en eneste og meget alvorlig fejl!!! Man bliver så frygtelig afhængig af at handle der. At åbne for de smukke pakker og poser, at få en lille personlig hilsen og en lille gave. Alle de små ting, der giver et overskud i dagligdagen. Så nu er du advaret: En gang Frøbutik - Altid Frøbutik! ;o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor har du ret - som altid Fru Friis :-)

      Det er et dejligt sted at handle - og så er det ikke dyrere end hverken byggemarkeder eller supermarkeder med deres frø. Det er da ret godt gået!

      Slet
  5. Hej Skt.Helena.Hvor må det være dejligt at få sådan en skøn pakke med nye og spændende frø.
    Og en personlig hilsen og små gaver gør det jo bare endnu bedre.rigtig god dag til dig Jette(mit lille gods)

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar!
Jeg læser dem alle med glæde og forsøger at besvare alle :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...